Travelfilm.se samarbetade med Serbien på TUR´2013

 

Resemässan TUR i Göteborg firade i år 30-årsjubileum. Det hoppas att det att märktes, säger nya mässgeneralen, Lisa Callert till Travelfilm.se.

TUR satsade mer på business-meetings än någonsin och man flyttade ner Sverigeavdelningen till plan ett.
Detta i kombination med ett par andra nymodigheter gjorde att profilerade sig inför framtidens sätt att resa.

Travelfilm.se samarbetade med NTOS, Serbiens Turistråd och presenterade på ”Belgrad & Serbien” för den svenska publiken ur ett bredare perspektiv.

-En mycket välgjord resefilm som väl speglar både landet och vår huvudstad, säger Marko Persson från den serbiska ambassadens turistavdelning. Filmens ciceron är Anna Lundholm. William Kilander från Travelfilm.se höll även i ett av de officiella reseseminarierna på TUR´13, under publikdagarna.
-Responsen var över förväntan och det är roligt att intresset för belgrad och Serbien växer, säger William.

Serbien ligger i ropet just nu med massor av artiklar i resemagasin som ”Vagabond” och ”När & Fjärran”. Enligt www.resebarometern.se, ligger Serbien just på 9:e(!) plats över de mest bokade resemålen under sommaren 2013.

-Lågprisflygen, prisnivån i landet och det häftiga nattlivet är orsaker till att svensken nu på allvar upptäcker Belgrad, menar William.
-Belgrad har även en skön atmosfär, en bra servicenivå och flertalet krogar som håller hög internationell standard.

-Helt klart på min ”5-i-Toppista” över storstäder i världen som jag gillar, avslutar William Kilander.